Perruqueries i cultura de barri

El nostre grup ha treballat a peu de carrer, fent la ruta dels comerços a peu. Després de tota la recollida d'informació, ens hem adonat que està ple de negocis locals tot i haver el vic 2 just al costat. Entre tots aquests comerços, ens crida especialment l’atenció l'existència de 3 perruqueries, amb propietaris i treballadors de diferents cultures, i amb una distància de separació inferior a 2 carrers, i de 3 carnisseries (una d’elles actualment tancada) en la mateixa situació.

FONT: Fotografies per els components del grup

Tot i ser un barri amb una superfície comercial gran com ho és el Vic 2, trobem que els establiments locals prosperen gràcies al tipus de població que hi ha vivint. La gent acostuma a fer una gran compra a les superfícies grans properes i aprofita els serveis locals i les botigues petites per acabar de satisfer les seves necessitats, buscant el preu més baix i aprofitant la competitivitat de tenir més d’un establiment amb els mateixos serveis.El fet que els negocis locals es mantinguin creiem que es deguts a que tot i haver la gran superfície que es el vic 2, la gent del barri prefereix acudir a un forn de pa o una carnisseria  local abans que comprar en una gran superfície. Això pot ser degut a una creença, o una realitat que desconeixem, de que els productes de qualitat es troben únicament en els establiments locals. Els orígens d’aquests són diversos, composats per cultures com la xinesa, l’africana i la local, però aquesta diferencia no trenca l'harmonia d’aquesta part del barri. Els serveis tenen més possibilitat a mantenir-se, juntament amb els bars o cafeteries.

Enacara més sorprenents és el cas que es dona amb les perruqueries. Al haver diferències culturals al barri, els clients també tenen diferències culturals, i segons les nostres observacions creiem que existeix el vincle cultural entre els orígens de les persones encarregades de aquestes perruqueries i les ètnies de les persones que van a cadascuna d’elles respectivament.

És estrany veure com la gent tria la seva perruqueria en funció de les persones que són propietàries de la mateixa. De la mateixa manera, també trobem estrany que 3 perruqueries tant properes puguin mantenir un balanç positiu cada més, no som capaços de veure don poden sortir tants ingresos.

Acabem el post enllaçant amb una notícia curiosa; l’augment del número de perruqueries i el descens dels ingresos en aquest sector:

Grup B5
Rubén López i Rubén Mariño

Comentaris