El nostre grup ha treballat a peu de
carrer, fent la ruta dels comerços a peu. Després de tota la recollida
d'informació, ens hem adonat que està ple de negocis locals tot i haver el vic
2 just al costat. Entre tots aquests comerços, ens crida especialment l’atenció
l'existència de 3 perruqueries, amb propietaris i treballadors de diferents
cultures, i amb una distància de separació inferior a 2 carrers, i de 3
carnisseries (una d’elles actualment tancada) en la mateixa situació.
Acabem el post enllaçant amb una notícia curiosa; l’augment del número de perruqueries i el descens dels ingresos en aquest sector:
FONT: Fotografies per els components
del grup
Tot i ser un barri amb una superfície
comercial gran com ho és el Vic 2, trobem que els establiments locals prosperen
gràcies al tipus de població que hi ha vivint. La gent acostuma a fer una gran
compra a les superfícies grans properes i aprofita els serveis locals i les
botigues petites per acabar de satisfer les seves necessitats, buscant el preu
més baix i aprofitant la competitivitat de tenir més d’un establiment amb els
mateixos serveis.El fet que els negocis locals es
mantinguin creiem que es deguts a que tot i haver la gran superfície que es el
vic 2, la gent del barri prefereix acudir a un forn de pa o una
carnisseria local abans que comprar en
una gran superfície. Això pot ser degut a una creença, o una realitat que
desconeixem, de que els productes de qualitat es troben únicament en els
establiments locals. Els orígens d’aquests són diversos, composats per cultures
com la xinesa, l’africana i la local, però aquesta diferencia no trenca
l'harmonia d’aquesta part del barri. Els serveis tenen més possibilitat a
mantenir-se, juntament amb els bars o cafeteries.
Enacara més sorprenents és el cas que
es dona amb les perruqueries. Al haver diferències culturals al barri, els
clients també tenen diferències culturals, i segons les nostres observacions
creiem que existeix el vincle cultural entre els orígens de les persones
encarregades de aquestes perruqueries i les ètnies de les persones que van a
cadascuna d’elles respectivament.
És estrany veure com la gent tria la
seva perruqueria en funció de les persones que són propietàries de la mateixa.
De la mateixa manera, també trobem estrany que 3 perruqueries tant properes
puguin mantenir un balanç positiu cada més, no som capaços de veure don poden
sortir tants ingresos.
Acabem el post enllaçant amb una notícia curiosa; l’augment del número de perruqueries i el descens dels ingresos en aquest sector:
Grup B5
Rubén López i
Rubén Mariño
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada